Product succesvol toegevoegd aan uw winkelwagen
ALGEMENE VERKOOPVOORWAARDEN VOOR DE WEBSITE PARFI.BE
Artikel 1 – Doel en toepassingsgebied
1.1 - De website
Deze algemene verkoopvoorwaarden (hierna de “AV”) zijn van toepassing op de website PARFI.BE (hierna de “Site”), beheerd door SRL Fischer et Cie, waarvan het hoofdkantoor gevestigd is te Boulevard Saint Michel, 47, ingeschreven in het Belgische Handels- en Vennootschapsregister onder nummer 44022154872 (hierna de “verkoper”), die onder het merk Parfi.be te koop aanbiedt, hoeden, paraplu’s en diverse accessoires en modeartikelen (hierna de “artikelen”).
De verkoper kan gecontacteerd worden via het volgende e-mailadres: info@parfi.be. HEEFT het niet reageren op e-mails, van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 18.00 uur (tijd Belgisch).
De site is beschikbaar in het Frans, Nederlands en Engels. De klant erkent dat de vertalingen Voor uw gemak bij het browsen op de site worden er Engelse versies van de site aangeboden.
1.2 – De Klant
Elke bestelling of aankoop van artikelen op de site is uitsluitend voorbehouden aan niet-eindklanten beroepsbeoefenaars met de status van consument, ouder dan achttien (18) jaar en met volledige de rechtsbevoegdheid heeft om de hierin voorziene verbintenissen aan te gaan (hierna “de klant”).
Verkoop vindt plaats in de detailhandel en is uitsluitend voor persoonlijk gebruik. De verkoper behoudt zich het recht voor om een bestelling te weigeren voor artikelen van abnormale aard, met name in het geval van bestellingen in een hoeveelheid en/of van een bedrag dat als onverenigbaar met een gebruik wordt beschouwd personeel.
De klant erkent deze Algemene Voorwaarden te hebben gelezen alvorens zijn aankoop te valideren. volgorde. Een bestelling plaatsen voor artikelen op de site en de box valideren overeenkomstig impliceren de aanvaarding door de klant, zonder beperking of voorbehoud, van alle bepalingen van de Algemene Voorwaarden die op de site staan op het moment van de bestelling. De Algemene Voorwaarden kunnen onderhevig zijn aan wijzigingen. wijzigingen op elk moment door de verkoper, waarbij de toepasselijke Algemene Voorwaarden die van kracht zijn op de site zijn op het moment dat de klant zijn bestelling plaatst, onder de hieronder gedefinieerde voorwaarden.
Deze Algemene Voorwaarden kunnen worden opgeslagen en/of afgedrukt en zijn op alle apparaten toegankelijk. pagina's van de site. Ze zijn beschikbaar in het Frans.
Artikel 2 – Informatie over de artikelen
2.1 – Kenmerken van de artikelen
De kenmerken, beschrijvingen, kleuren, foto's en weergaven van de artikelen op de site zijn het object van de grootste aandacht van de verkoper en worden zo goed mogelijk beschreven en gepresenteerd zo nauwkeurig mogelijk (specificaties, illustraties, afmetingen, samenstelling, enz.). De verkoper doet dit echter niet kan verantwoordelijk worden gehouden voor eventuele kleine variaties in de presentatie van de artikelen of de verschillen in waardering die daaruit kunnen voortvloeien.
De klant wordt uitgenodigd om de beschrijving van elk artikel te raadplegen om de eigenschappen ervan te kennen en de bijzonderheden, met name wat betreft de gewenste eigenschappen en de gewenste afmetingen, de keuze en de aankoop van een artikel valt onder de exclusieve verantwoordelijkheid van de klant. De klant zal ook in staat zijn om: U kunt op elk moment contact opnemen met de klantenservice van de verkoper (hierna de "Klantenservice") per e-mail elektronisch naar het volgende adres: info@parfi.be om indien nodig aanvullende informatie te verkrijgen acht het nuttig.
2.2 – Beschikbaarheid van artikelen
De op de site gepresenteerde artikelen zijn te koop zolang de voorraad strekt. DE Informatie over de beschikbaarheid van de artikelen wordt op de website verstrekt op het moment dat u de bestelling plaatst. bestelling en de verkoper doet zijn uiterste best om ervoor te zorgen dat de beschikbaarheid van de artikelen zo goed mogelijk is. regelmatig bijgewerkt.
In het geval dat een besteld artikel niet op voorraad is, nadat de bestelling is geplaatst ondanks de waakzaamheid van de verkoper, zal deze laatste verantwoordelijk zijn voor het informeren van de klant op welke manier dan ook (in de eerste plaats door (e-mail) zo snel mogelijk. De bestelling voor het betreffende artikel wordt opgelost en de De klant krijgt dan binnen een termijn van maximaal 14 dagen de voor het betreffende artikel betaalde prijs terugbetaald. veertien (14) kalenderdagen na de totstandkoming van de verkoop.
De verkoper kan niet aansprakelijk worden gesteld in geval van een niet-voorraad of onbeschikbaarheid van artikelen. Als een artikel niet op voorraad is, heeft de klant de mogelijkheid om zich aan te melden voor een melding via het volgende e-mailadres: info@parfi.be door uw e-mailadres op te geven.
Artikel 3 – Beschikking
3.1 – Bestelproces
Om een artikel te bestellen, wordt de klant uitgenodigd om het gewenste artikel op de Site te selecteren en Voeg het toe aan uw winkelwagen door te klikken op de knop "Toevoegen aan winkelwagen". De klant dan de mogelijkheid om verder te winkelen door op de knop "Verder winkelen" te klikken. HEEFT De klant kan op elk moment de geselecteerde items op de pagina verwijderen Als u uw winkelwagen bekijkt, gaat u naar het pictogram 'Winkelwagen' dat op alle websites beschikbaar is. sitepagina's rechtsboven.
Zodra de selectie is voltooid, wordt de klant uitgenodigd om zijn winkelwagen te controleren. door te klikken op het pictogram ‘Winkelwagen’. Bij deze gelegenheid kan hij door op ‘Verwijderen’ te klikken de gegevens verwijderen. een of meer geselecteerde modellen (zonder de mogelijkheid om in dit stadium de bestelling te wijzigen, ongeacht of bijvoorbeeld over de gewenste hoeveelheid, maat, kleur, aard van de artikelen, etc.).
De klant wordt geïnformeerd dat alle geselecteerde artikelen in zijn winkelwagen, inclusief de bestelling, nog niet is afgerond via de betaling ervan, beschikbaar blijven voor verkoop aan andere klanten en dat de De verkoper geeft geen garantie dat de prijs die geldt op de dag van selectie, gehandhaafd blijft. gevolgd door validatie, waarbij de toepasselijke prijs die is die van kracht is op het moment van de definitieve vaststelling van de overeenkomst. bestelling via betaling door de klant. Nadat u het winkelmandje heeft gevalideerd door op de knop " Ga naar de bestelling”, het klantaccount geeft de klant toegang tot zijn persoonlijke ruimte “Mijn “account” waarmee u met name uw bestellingen kunt volgen en toegang hebt tot de geschiedenis van uw bestellingen. bestellingen sinds 1 mei 2025. Om de geschiedenis van bestellingen geplaatst vóór 1 mei te bekijken, Vanaf mei 2025 kan de klant een verzoek indienen bij de verkoper via het e-mailadres info@parfi.be.
De verkoper kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de onjuistheid van de door hem verstrekte informatie. de klant bij het aanmaken van een klantaccount en/of het plaatsen van een bestelling.
Het is te allen tijde de verantwoordelijkheid van de klant om de veiligheid van zijn beveiligde toegangscodes te handhaven. waarbij de laatste strikt persoonlijk is. Bijgevolg is elke aankoop die met deze codes wordt gedaan De veilige toegang wordt geacht door hemzelf te zijn verkregen als houder van deze identificatiegegevens. In geval van Als de klant zijn beveiligde toegangscodes verliest of vergeet, kan hij deze opnieuw opvragen door op "Wachtwoord" te klikken 'Wachtwoord vergeten' in het gedeelte 'Mijn account'.
Om zijn bestelling af te ronden, moet de klant:
- indien van toepassing, hun voor- en achternaam, afleveradres en, indien nodig, factuuradres, e-mailadres en telefoonnummer. De klant heeft ook de mogelijkheid om bezorginstructies te geven in een speciaal vrij veld,
- Selecteer de leveringsmethode die hem wordt aangeboden op basis van het land van herkomst. levering (levertijden en kosten worden in dit stadium aangegeven en kunnen variëren afhankelijk van (afhankelijk van de methode en het land van levering),
- Lees de samenvatting van uw bestelling (en breng eventuele wijzigingen aan) (foutgeval oplossen door indien nodig terug te keren naar de vorige stappen).
Vervolgens moet hij zijn bestelling accepteren door op ‘Betalen’ te klikken.
Vervolgens moet de klant bevestigen dat hij deze Algemene Voorwaarden heeft gelezen en dat hij deze accepteert. expliciet door het vakje "Ik heb de algemene verkoopvoorwaarden gelezen en ga ermee akkoord" aan te vinken (een link naar De Algemene Voorwaarden zijn op dit moment beschikbaar door te klikken op “algemene voorwaarden”).
Vervolgens kan hij overgaan tot betaling door op de knop ‘Bestellen’ te klikken, toegang tot een veilige betaling van uw bestelling nadat u uw betaalmethode hebt geselecteerd uit die welke de site aanbiedt en de daarbij behorende contactgegevens.
De verkoop wordt pas als definitief beschouwd na ontvangst van de volledige prijs van de bestelling door de verkoper, bevestigd door de verkoper die de klant de bevestiging van aanvaarding van de bestelling per e-mail naar het door de klant opgegeven e-mailadres, de klant die formeel het gebruik van elektronische post voor bevestiging door de verkoper accepteert van de inhoud van zijn bevel.
De verkoper behoudt zich het recht voor om de bestelling te weigeren in gevallen waarin hij zich voordoet een karakter dat in strijd is met de bepalingen van de Algemene Voorwaarden. Op dezelfde wijze kon de verkoper niet worden gehouden verantwoordelijk voor het goede administratieve en/of technische verloop van een bestelling op de site verstoord door een virus, computerbug, ongeautoriseerde menselijke tussenkomst of een andere oorzaak buiten de controle van de verkoper valt of als er een sterk vermoeden van fraude bestaat, of dat fraude in welke vorm dan ook heeft plaatsgevonden, met name op geautomatiseerde wijze, Verkoper behoudt zich in dat geval het recht voor om de lopende bestelling te onderbreken of te annuleren. In In deze gevallen wordt de klant per e-mail op de hoogte gebracht van de annulering van zijn bestelling en krijgt hij het aankoopbedrag terugbetaald. van de bedragen die hij, indien van toepassing, vóór de annulering van zijn bestelling door de verkoper.
Zodra de betaling is verricht, kan de klant zijn bestelling niet meer wijzigen. De klant heeft altijd de mogelijkheid om zijn herroepingsrecht uit te oefenen, waarvan de voorwaarden in het artikel worden beschreven 6 hieronder.
Als de klant een klantaccount heeft, kan de klant de voortgang van zijn bestelling op zijn website volgen. klantenaccount. In alle gevallen kan de klant contact opnemen met de Klantenservice van de verkoper via e-mail naar: info@parfi.be.
3.2 – Bewijs van bestelling
Over het algemeen wordt verwacht dat e-mails tussen de klant en de verkoper, met name wat betreft de aard en de datum van de bestelling.
Bovendien behoudt de verkoper zich, overeenkomstig de wetgeving van het Consumentenwetboek, het recht voor elementen met betrekking tot een bestelling gedurende een periode van tien (10) jaar en houdt deze beschikbaar voor de de klant op eenvoudig verzoek gericht aan: info@parfi.be.
Het is de klant aan te raden een kopie (in elektronisch formaat en/of op een medium) te bewaren (papier) van de elementen die betrekking hebben op zijn bevel.
Artikel 4 – Tarieven en betalingsvoorwaarden
4.1 – Tarieven
De verkoopprijzen van de artikelen worden weergegeven inclusief alle belastingen (TTC), in de valuta van het land waar de de klant wordt geïdentificeerd als zijnde gelokaliseerd.
In het geval dat de klant zijn bestelling wil laten bezorgen op een adres in een land Anders wordt de verkoopprijs omgerekend op het moment dat de klant het gekozen afleveradres invoert. DE De klant betaalt dus in de valuta van de gekozen afleverlocatie, hetzij in:
- euro (€) indien levering plaatsvindt naar een land binnen de eurozone;
- Zwitserse frank (CHF) indien de levering in Zwitserland plaatsvindt;
- dollars (USD) in alle andere leveringslanden.
Standaard worden de bezorgkosten berekend op basis van de locatie waar de klant zich heeft geïdentificeerd. zich bevinden. Indien de klant zijn bestelling wil laten bezorgen op een adres in een ander land, de bezorgkosten worden indien nodig aangepast, afhankelijk van het gekozen bezorgland wanneer de klant het gekozen afleveradres invoert.
In bepaalde landen en/of tijdens specifieke evenementen worden standaard bezorgkosten in rekening gebracht, en kan onderworpen zijn aan voorwaarden (waaronder minimale aankoopvoorwaarden), afhankelijk van de het commerciële beleid van de verkoper, dat op elk moment kan veranderen.
Behalve in de bovengenoemde gevallen zal de klant de bezorgkosten moeten betalen die overeenkomen met het land van herkomst. gekozen levering. Bij deze bestelling kunnen extra bezorgkosten aan de klant in rekening worden gebracht. laatstgenoemde kiest voor de zogenaamde “express”-levering.
De klant moet ook alle toepasselijke verzend- en douanekosten betalen, evenals Eventuele bankkosten komen steeds voor zijn rekening.
De aangeboden en beschikbare bezorgtarieven zijn op elk moment op de site toegankelijk door te klikken op de link ‘Levering en retour’.
De bezorgtarieven die van toepassing zijn op de bestelling, zijn de tarieven die de klant vóór de validatie heeft geselecteerd. van zijn bestelling, zoals bevestigd door de verkoper bij de orderbevestiging.
De verkoper behoudt zich het recht voor om de prijzen op ieder moment en zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen. Echter, de De artikelen worden aan de klant gefactureerd op basis van de tarieven die op het moment van de bestelling op de site van kracht zijn. het plaatsen van de bestelling en de verkoper kan deze niet meer wijzigen nadat de bestelling via zijn account is gevalideerd betaling.
4.2 – Betalingsvoorwaarden en -methoden
Het totaalbedrag dat de klant verschuldigd is, wordt aangegeven vóór de definitieve bevestiging van de bestelling op de site.
Betaling van de bestelling kan uitsluitend ter plaatse geschieden met een bankkaart. Blue, Visa, Mastercard of zelfs via een Paypal-account en de door de site geautoriseerde middelen verkoop info@parfi.be.
Om tot betaling over te gaan, moet de klant bepaalde informatie over de kaart verstrekken bankgegevens, waaronder de naam van de kaarthouder, het bankkaartnummer, de vervaldatum en het cryptogramnummer. Betaling voor de bestelling gebeurt via een betaaloplossing zeker.
De betaling wordt als gevalideerd beschouwd na bevestiging van de betalingsregeling door de uitgevende instantie. Bij weigering door de bank of het Paypal-platform wordt de bestelling geannuleerd. automatisch geweigerd en de verkoper zal dan worden ontheven van alle verplichtingen en aansprakelijkheden richting de klant.
Artikel 5 – Levering – Risico-overgang
5.1 – Leveringsvoorwaarden
Wanneer de klant in aanmerking komt voor levering, worden de aangeboden voorwaarden, prijzen en levertijden vermeld en De beschikbare informatie is op elk moment toegankelijk op de Site door te klikken op “Levering en retour”.
De voorwaarden, prijzen en levertijden die van toepassing zijn op de bestelling zijn die welke door de klant vóór de validatie van zijn bestelling, zoals bevestigd door de verkoper bij het bevestigen volgorde.
De door de klant gekochte artikelen worden aan hem geleverd volgens de gekozen leveringsmethode en op het adres die hij bij de bestelling op de site heeft aangegeven. Er kan geen levering plaatsvinden in een postbus.
De verkoper zal zijn best doen om de artikelen zo snel mogelijk naar de klant te verzenden. zodra de bestelling is geplaatst, volgens de door de klant bij het plaatsen van de bestelling gekozen leveringsmethode van de bestelling. Niettegenstaande het voorgaande zal in alle gevallen de levering plaatsvinden binnen een maximale periode van twintig (20) werkdagen vanaf ontvangst van de e-mail van orderbevestiging, onder voorbehoud van beschikbaarheid van artikelen, zoals aangegeven aan de klant op tijd van bestelling.
De klant draagt echter de gevolgen (vertraging in de levering, onmogelijkheid van levering, retourzending) artikelen aan de verkoper, extra transportkosten, etc.) die, indien van toepassing, voortvloeien uit de foutieve aard en/of onvolledige informatie die door haar is verstrekt voor levering en/of het ontbreken van de klant op het moment van levering.
Zodra de bestelling wordt verzonden, ontvangt de klant een e-mail waarin hij/zij wordt geïnformeerd dat de bestelling is verzonden. volgorde. De klant kan de levering van zijn bestelling volgen met behulp van het verstrekte pakketnummer. door de verkoper. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om aanwezig te zijn (of vertegenwoordigd te worden) op het moment van levering van zijn volgorde.
5.2 – Vertraging in de levering
Bij afwezigheid of vertraging bij de levering moet de klant zo spoedig mogelijk een e-mail sturen de verkoper mailen op info@parfi.be. Indien nodig neemt de verkoper contact op met de vervoerder.
Bij overschrijding van de levertijd, die niet door een handeling van de klant of door overmacht wordt gerechtvaardigd, groot zoals gedefinieerd door het burgerlijk wetboek en de Belgische rechtspraak ter zake, kan de cliënt, overeenkomstig de wettelijke bepalingen van de consumentenwet, de verkoper bestellen binnen een redelijke aanvullende termijn per aangetekende brief te leveren met verzoek om ontvangstbevestiging of schriftelijk naar het adres Fischer et Cie / Parfi Boulevard Saint Michel, 47 – 1040 Brussel België. Indien de verkoper niet binnen deze extra termijn heeft gepresteerd redelijkerwijs mogelijk is, kan de klant zijn bestelling annuleren door middel van een nieuwe aangetekende brief met verzoek ontvangstbevestiging of schriftelijk aan info@parfi.be.
De bestelling wordt als afgehandeld beschouwd zodra de verkoper de brief of het schrijven heeft ontvangen. hem van dit besluit in kennis te stellen, tenzij laatstgenoemde inmiddels aan zijn besluit heeft voldaan.
De klant ontvangt dan binnen een maximale termijn van 14 dagen de terugbetaling van de voor de bestelling betaalde prijs. veertien (14) kalenderdagen na de beslissing van de bestelling.
5.3 – Ontvangst van goederen
Behalve in bijzondere gevallen of als één of meerdere artikelen niet beschikbaar zijn, worden de bestelde artikelen geleverd in één keer.
Het risico van de artikelen gaat over op de klant bij levering, dat wil zeggen op het moment dat de klant de goederen in ontvangst neemt. (of een door hem aangewezen derde partij) de betreffende zaken fysiek in bezit neemt.
Het is ook de verantwoordelijkheid van de klant (of een door hem aangewezen derde partij) om het aantal en de staat van de goederen te controleren. artikelen bij aflevering door de vervoerder. Als het ontvangen pakket open of zichtbaar is beschadigd is, of als alle of een deel van de artikelen in het pakket beschadigd, vermist of niet aanwezig zijn Indien de goederen niet overeenstemmen met de bestelling, wordt de klant (of een door hem aangewezen derde) verzocht de goederen te weigeren. ontvangst van het betreffende pakket of de betreffende artikelen en bij de levering schriftelijk de noodzakelijke en voldoende gedetailleerde reserveringen bij de vervoerder (open pakket, pakket of beschadigde of ontbrekende artikelen of artikelen die niet aan de bestelling voldoen, enz.).
In ieder geval verbindt de klant zich ertoe de verkoper onverwijld per post op de hoogte te stellen. elektronisch naar het adres info@parfi.be om de verkoper toe te laten een onderzoek in te stellen bij de vervoerder en/of om binnen de door hem gestelde termijnen verhaal te halen bij de vervoerder. toepasselijke regelgeving, indien van toepassing.
In het geval van een ontbrekend artikel, weigering of retournering van een artikel door de klant onder de bovengenoemde omstandigheden, de verkoper zal overgaan tot terugbetaling van het/de betreffende artikel(en) binnen een termijn van veertien (14) dagen, of na herverzending van het/de beschadigde/ontbrekende artikel(en).
Er wordt bepaald dat de bovenstaande bepalingen de klant niet het voordeel van het recht ontnemen om terugtrekking zoals voorzien in artikel 6 hieronder of het voordeel van de waarborgen die haar ter beschikking staan, zoals zoals voorzien in artikel 7 hieronder.
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Als eerste punt wordt vermeld dat het herroepingsrecht en dit artikel 6 niet van toepassing zijn niet op artikelen die op verzoek van de klant zijn gepersonaliseerd (bijvoorbeeld gravures of (initialen van de klant), overeenkomstig de wettelijke bepalingen van de consumentenwet.
Tenzij anders aangegeven op de site tijdens uitzonderlijke gebeurtenissen, of bij gebrek aan schriftelijke overeenkomst van de verkoper heeft de klant een termijn van veertien (14) werkdagen vanaf de datum van ontvangst van de artikelen door de klant (of een door hem aangewezen derde partij), om zijn recht op terugtrekking, zonder dat hij een rechtvaardiging hoeft te geven:
- Door binnen deze termijn contact op te nemen met de verkoper, hetzij per e-mail op het adres info@parfi.be, of per post naar het volgende adres: Fischer et Cie/Parfi Boulevard Saint Michel, 47 – 1040 Brussel – België, elke verklaring zonder van dubbelzinnigheid waarin hij zijn wens tot terugtrekking uitdrukt en de informatie opneemt die nodig is voor de verkoper om de betreffende bestelling te kunnen identificeren (naam, voornaam, datum en ordernummer) volgorde).
De verkoper is gebonden aan de wettelijke garantie van overeenstemming en de garantie met betrekking tot gebreken van het artikel. verkocht.
Tenzij anders aangegeven op de site tijdens uitzonderlijke gebeurtenissen, of bij gebrek aan schriftelijke overeenkomst van de verkoper, heeft de klant dan maximaal veertien (14) dagen de tijd om de artikelen terug te sturen naar uit de uitoefening van zijn herroepingsrecht.
Artikelen moeten compleet worden geretourneerd, met de originele verpakking en doos, en de etiketten nog bevestigd en intact, zodat de verkoper verder kan gaan met zijn her- in nieuwstaat op de markt brengen. Bij wijziging van het artikel, voortvloeiend uit de behandeling van andere dan nodig is om de aard en/of de conformiteit van het artikel, de kenmerken of de bij een goede werking van het artikel behoudt de verkoper zich het recht voor om de terugbetaling te weigeren of de uitwisseling van het item.
De verkoper zal geen restitutie verlenen als de door de klant geretourneerde artikelen niet aan de voorwaarden voldoen. niet overeenkomen met de bestelde artikelen of niet van de website afkomstig zijn.
De kosten en risico’s verbonden aan het retourneren van de artikelen blijven voor rekening van de verkoper. De klant wordt uitgenodigd om alle nodige maatregelen nemen om ervoor te zorgen dat ze in perfecte staat terugkeren en dat ze in goede staat worden teruggebracht. door de verkoper geselecteerde transporteur.
De klant kan aansprakelijk worden gesteld in geval van waardevermindering van het artikel als gevolg van een manipulatie anders dan die welke nodig is om het artikel op een manier te testen die in de wet zou zijn toegestaan. winkel, inclusief het dragen van het artikel. De klant moet het artikel daarom met alle mogelijke zorg uitproberen. de nodige voorzorgsmaatregelen, met name door de daarvoor bestemde binnenbeschermfolie te bewaren gebruik.
Indien aan de voorwaarden is voldaan, zal de verkoper de betreffende artikelen binnen 30 dagen terugbetalen. een maximale periode van veertien (14) dagen na (i) de retourzending van de artikelen of (ii) de datum waarop de de klant heeft een bewijs van verzending van de artikelen geleverd (de datum is die van de eerste van deze feiten), terwijl de rest van de beschikking vast en definitief blijft. Het bewijs van verzending van de artikelen moet op welke manier dan ook instemmen met het rechtvaardigen van de verzending van de artikelen zonder mogelijk geschil aan de verkoper.
De terugbetaling zal worden gedaan via dezelfde betaalmethode die door de de klant tegen betaling of, na akkoord van de klant, op een andere wijze, zonder kosten extra kosten voor rekening van de klant (bankoverschrijving).
Bij een te late teruggave van de goederen, waarbij de termijn van veertien (14) dagen vanaf het besluit wordt overschreden, om zich terug te trekken (de datum die op het bewijs van storting/verzending staat is authentiek), of als aan de voorwaarden is voldaan Indien aan bovenstaande voorwaarden niet is voldaan, kan de verkoper weigeren de klant terug te betalen. In Bij weigering van terugbetaling kunnen de artikelen op kosten van de klant aan de klant worden geretourneerd, indien hij dit doet verzoek binnen twee (2) maanden vanaf de datum van zijn verzoek.
Artikel 7 – Wettelijke garanties
7.1 – Conformiteit en verborgen gebreken
De verkoper is gebonden aan de wettelijke garantie van overeenstemming en de garantie met betrekking tot gebreken van het artikel. verkocht.
Op grond van de wettelijke conformiteitsgarantie heeft de klant:
- heeft een termijn van zes (6) maanden vanaf de levering van het product om actie te ondernemen tegen de Verkoper ;
- als reparatie mogelijk is, kan hij kiezen tussen reparatie of vervanging van de product, onderworpen aan de kostenvoorwaarden voorzien in de Belgische consumentenwet;
- is vrijgesteld van het leveren van bewijs van het bestaan van het gebrek aan overeenstemming van het product tijdens deze periode.
De klant kan ervoor kiezen om de garantie in te schakelen tegen verborgen gebreken van het verkochte artikel, in dit geval kan hij kiezen tussen het beëindigen van de verkoop of een prijsverlaging van verkoop.
De klant dient te controleren of het/de ontvangen artikel(en) overeenkomt/overeenkomen met de bestelling en, indien van toepassing, van een gebrek aan overeenstemming of een verborgen gebrek in de zin van de overeenkomstige wettelijke garanties, moet het Neem contact op met de Klantenservice via info@parfi.be, zij zullen u de nodige informatie verstrekken betreffende de retournering van het/de artikel(en) en de vervanging of terugbetaling daarvan.
De verkoper zal het geretourneerde artikel omruilen of repareren nadat hij het desbetreffende artikel heeft ontvangen en onderzocht.
De klant wordt geïnformeerd over het bestaan van het wettelijk garantiestelsel dat van toepassing is in zijn land van herkomst. woonplaats en onderworpen aan de nationale voorwaarden.
7.2 – Uitsluiting van garantie
Indien de door de klant geretourneerde artikelen niet overeenkomen met de bestelde artikelen of niet Indien de informatie niet van de site afkomstig is, is de verkoper niet gebonden aan de verplichtingen zoals beschreven in artikel 7.1 hierboven. boven. Voor alle nuttige doeleinden wordt gespecificeerd dat de wettelijke garanties geen schade dekken of defecten die het gevolg zijn van een externe oorzaak (ongeval, schok, enz.) of van een fout van de klant die voortvloeit uit een gebruik of gebruik dat niet in overeenstemming is en/of niet geschikt is voor de eigenschappen van het artikel. Insgelijks, Dit artikel is niet van toepassing indien de artikelen niet op de site zijn gekocht, voor zover In dat geval zijn de wettelijke garanties verschuldigd door de verkoper bij wie de goederen zijn gekocht.
Artikel 8 – Aansprakelijkheid
De verkoper kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de schending van een van zijn verplichtingen indien de slechte de uitvoering van het contract voortvloeit uit een geval van overmacht, uit de daad of het nalaten van de klant, uit de daad een onvoorzienbare en onoverkomelijke gebeurtenis van een derde partij bij het contract, of van een belemmering die buiten de macht van de verkoper, die de verkoper op het moment van ondertekening van de overeenkomst redelijkerwijs niet kon voorzien overeenkomst met de klant, en waarvan de gevolgen redelijkerwijs niet kunnen worden vermeden of overwonnen door de verkoper.
De verkoper kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enige directe of indirecte schade, ongeacht de oorzaak. ongeacht de oorzaak, oorsprong, aard en gevolgen, voortvloeiend uit de raadpleging of het gebruik van de plaats. In het bijzonder wijst de verkoper alle verantwoordelijkheid af in geval van onderbreking of ontoegankelijkheid van de Site, het optreden van bugs, eventuele schade als gevolg van frauduleuze handelingen van derden (zoals een (indringing) van de site.
Er wordt aan herinnerd dat de verkoper niet aansprakelijk kan worden gesteld voor het gebruik van de gekochte artikelen, de klant U bent als enige verantwoordelijk voor het gebruik ervan door uzelf of door derden.
Tenzij hierin anders is bepaald, gaat Klant ermee akkoord dat het gebruik van de Site en Het selecteren en aanschaffen van artikelen gebeurt geheel op eigen risico.
Artikel 9 – Persoonsgegevens
Indien de klant zijn klantaccount wenst te verwijderen of indien de klant meer informatie nodig heeft over de hoe de persoonsgegevens van de klant door de verkoper worden verwerkt in het kader van een Bestelling kan de klant een aanvraag sturen via e-mail naar het volgende adres: info@parfi.be.
Artikel 10 – Intellectuele eigendomsrechten
De klant erkent dat de verkoper eigenaar is, in het bijzonder van zijn bedrijfsnaam, zijn handelsmerken, logo's, ontwerpen, modellen, patenten, patentaanvragen, reclamemateriaal, afbeeldingen van haar artikelen en verpakkingsdozen en de intellectuele eigendomsrechten daarop verwant.
Artikel 11 – Klantenservice
Eventuele vragen en/of correspondentie en/of klachten met betrekking tot een op de site geplaatste bestelling, dient u per e-mail te richten aan de klantendienst op info@parfi.be.
Artikel 12 – Gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid
Indien een of meer bepalingen uit de Algemene Voorwaarden nietig of ongeldig worden verklaard, als zodanig verklaard krachtens een wet, verordening of ingevolge een besluit Bij een definitieve beslissing van een bevoegde rechtbank blijven de overige bepalingen van de Algemene Voorwaarden van toepassing. onder dezelfde voorwaarden.
Artikel 13 – Toepasselijk recht/Geschillenbeslechting
Deze Algemene Voorwaarden en elke bestelling die op de site wordt geplaatst, zijn onderworpen aan het Belgische recht, de uitsluiting van de bepalingen ervan die zouden verwijzen naar de dwingende toepassing van een vreemd recht. De toepassing van het Belgische recht mag er echter niet toe leiden dat de klant het beschermingsniveau wordt ontnomen voorzien door de dwingende bepalingen van de wetgeving van het land waar hij zijn gewone verblijfplaats heeft.
In het geval van een claim of geschil met betrekking tot de site, deze Algemene Voorwaarden en/of een bestelling, en vóór Voor elke aanvraag tot bemiddeling dient de klant vooraf contact op te nemen met de Klantendienst van de website parfi.be. (per e-mail naar info@parfi.be), om hun claim kenbaar te maken en te proberen een minnelijke oplossing met de verkoper proberen te vinden.
Indien een klacht niet in der minne door de klantenservice is opgelost, kan de klant zich wenden tot:
tot het gebruik van het online geschillenbeslechtingsplatform van de Europese Commissie toegankelijk op het volgende adres: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage
Bij gebrek aan een minnelijke schikking (ook via het hierboven beschreven bemiddelingsproces), of indien de cliënt zijn claim of geschil rechtstreeks voor de rechter wil brengen zonder tussenkomst van een Bij een poging tot minnelijke schikking zullen de Belgische rechtbanken territoriaal bevoegd zijn elk geschil behandelen, met uitzondering van andersluidende wettelijke bepalingen die betrekking zouden hebben op de jurisdictie dwingend recht van een buitenlandse jurisdictie.
Bijlage 1 – Modelformulier voor herroeping
Ter attentie van Fischer et Cie/Parfi Boulevard Saint Michel, 47 – 1040 Brussel – België of aan het volgende e-mailadres: info@parfi.be.
Ik/wij () deel/delen u hierbij mede () dat ik/wij () de overeenkomst betreffende de verkoop van het onroerend goed ()/voor het verlenen van diensten (*) hieronder:
- Naam/namen en referentie(s) van het/de artikel(en):
- Besteld op (*):
- Ontvangen op (*):
- Bestelnummer (**):
- Naam van de consument(en):
- Adres van de consument(en):
- Handtekening van de Consument Klant(en) (alleen bij melding van deze papieren formulier):
Datum :
(*) Doorhalen of schrappen wat niet van toepassing is.
(**) Het bestelnummer is beschikbaar in het Klantengedeelte op de Site of in de mail elektronische orderbevestiging.